Czterech uczniów da Vinci, w tym Giampietrino, wykonało kopie jego obrazu na początku XVI wieku. Chociaż gwoli ścisłości nie są to kopie a moim zdaniem interpretacje gdyż zbyt mocno odbiegają od oryginału.
Giampietrino wykonał pełnowymiarową „kopię”, która jest teraz w londyńskiej Royal Academy of Arts. Ten obraz olejny na płótnie był głównym źródłem ostatniej renowacji dzieła. Po porównaniu z oryginałem posiada mnóstwo rozbieżności:
– bardzo mroczna sceneria,
– niezgodność kolorystyczna,
– duże rozbieżności w szczegółach /np: na talerzach jest drób zamiast ryb /,
to tylko niektóre nieścisłości.
Druga „kopia” autorstwa Andrei Solari znajduje się w Muzeum Leonarda da Vinci w Belgii,
a trzecia „kopia” autorstwa Cesare da Sesto znajduje się w kościele Saint Ambrogio w Szwajcarii.
Powstała również „kopia” wykonana przez Marco d’Oggiono /1470 – 1549 / zamieszczona poniżej , obraz wisi we Francji, link do strony
Jak podają źródła był to główny uczeń Leonarda ale moim zdaniem jego kopia ma najmniejszą zgodność z dziełem da Vinci, co oznacza – Leonardo był tylko jeden.